پایگاه روشنگری

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پایگاه روشنگری

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پایگاه روشنگری
به پایگاه روشنگری خوش آمدید

شخصیت شناسی طرز خوابیدن

آیا می‌دانستید طرز خوابیدن‌تان می‌تواند چیزهای زیادی را درباره‌ی شخصیت شما آشکار کند؟ مطالب زیر را بخوانید تا پی‌ببرید طرز خوابیدن‌تان گویای چه چیزهایی درباره‌ی شخصیت شما است.

خواب‌شناسان پژوهش‌های گسترده‌ای در رابطه‌ با طرز خوابیدن آدم‌ها انجام داده‌اند و این‌که چگونه می‌توانند از این طریق جزییات مهمی را درموردِ انواع شخصیت‌ها کشف کنند. درست همان‌قدر که رنگ یا خودروی مورد علاقه‌ی‌تان گویای چیزهای زیادی درباره‌ی شخصیت شما است، طرز خوابیدن هم همین‌ حالت را دارد، که در ادامه معلوم خواهد شد.

چه هنگام خوابیدن به طرز جنینی بدن خود را حلقه کنید، چه روی شکم‌تان بچرخید، و چه به پشت بخوابید، طرز خوابیدن‌تان می‌تواند تصویر بسیار روشنی از شخصیت واقعی شما ترسیم کند.

حالا مطالب زیر را بخوانید تا پی‌ببرید طرز خوابیدن‌تان گویای چه چیزهایی درباره‌ی شخصیت شما است:

۱.طرز خوابیدن الواری(مثل چوب خشک)

sleep1.jpg

دومین محبوب‌ترین طرز خوابیدن. کسانی که به این صورت می‌خوابند پاهای‌شان را راست دراز می‌کنند و دست‌های‌شان را کنار بدن‌شان قرار می‌دهند. هرچند این طرز ناجور و خشک به نظر می‌رسد، آدم‌هایی که به این صورت می‌خوابند، در کمال تعجب، شخصیتی کاملا برعکسِ حالت خوابیدن‌شان دارند. الوارخواب‌ها از صحبت‌کردن با همه‌جور آدم لذت می‌برند، و نسبت به آنها ماهیتی برون‌گرا، دوستانه، و آرام دارند. ضمنا، آنها بعضی‌وقت‌ها می‌توانند بسیار بسیار راحت به آدم‌ها اعتماد کنند.

۲.طرز خوابیدن مادرانه(خوابیدن به پهلو با دستان دراز شده رو به جلو)

sleep2.jpg

طرز مادرانه خوابیدن خیلی شبیه طرز الواری است، فقط دست‌های شخص، به‌جای آن‌که کنارش باشد، جلوی او دراز می‌شود. ولی، پاهای شخص همچنان کاملا کشیده است و بدن‌اش همچنان به پهلو است. می‌توان آن را طرز “مامانی” هم نامید، چون شخص درست شبیه یک مامان می‌شود[که بچه‌اش را بغل کرده باشد]. خواب‌شناسان می‌گویند کسانی که به پهلو می‌خوابند شخصیتی بسیار گرم و صمیمی دارند، ولی از طرفی هم سوء‌ظن و بدبینی‌شان ممکن است آنها را از صمیمی شدنِ زیاد در رابطه‌ها باز دارد. فرآیند تصمیم‌گیری برای آنها بسیار زمان می‌برد، ولی وقتی تصمیمی بگیرند، تحت هیچ شرایطی نظرشان را عوض نخواهند کرد. این دوستان ظاهرا رگه‌هایی از خساست و کله‌شقی در خود دارند.

۳.طرز خوابیدن سربازی(به پشت خوابیدن و قراردادن دست‌ها کنار بدن‌)

sleep3.jpg

سربازها کلا به پشت می‌خوابند، با پاهایی کاملا کشیده و دستانی که کنارشان دراز می‌شود. درست همان‌طور که شاید انتظار داشته‌اید، سربازخواب‌ها ظاهری بسیار قوی و خشن دارند و دوست ندارند خیلی صحبت کنند. کسانی که به این طرز می‌خوابند برای خود و دیگران معیارهای بسیار بالایی قائل هستند و از داشتن یک شیوه‌ی زندگی ساختارگرا و نظام‌مند لذت می‌برند. آنها همه چیز را بسیار جدی می‌گیرند، و از خود و دیگران انتظارات زیادی دارند.

۴.طرز خوابیدن سقوط‌آزاد(روی شکم خوابیدن)

sleep4.jpg

یک آدمِ سقوط‌آزادی روی شکمش می‌خوابد، سرش را به یک سمت می‌چرخاند و با دست‌هایش بالش را بغل می‌کند. کسانی که این طرز خوابیدن را انتخاب می‌کنند نگرشی مثبت به زندگی دارند و دارای شخصیتی صمیمی و سرزنده هستند. آنها عاشق خوش‌گذرانی هستند و از مصاحبت دیگر آدم‌ها لذت می‌برند، و دوست ندارند به چیزی احساس وابستگی و تعلق پیدا کنند. شاید خیلی از آدم‌ها آنها را افرادی بی‌خیال به حساب بیاورند، ولی در باطن، واقعا احساس نگرانی می‌کنند و در همه‌ی امور خواهان رسیدن به ثبات هستند. ممکن است خیلی رک و بی‌نزاکت به نظر برسند، ولی به هیچ وجه قصد آزار رساندن به کسی را ندارند. آنها همچنین تا حد ممکن ریسک کردن را دوست دارند، ولی نظر دیگران را هم جویا می‌شوند و تصمیمات‌شان را به جان دل گوش می‌کنند.

۵.طرز خوابیدن ستاره‌ی دریایی(طاق باز خوابیدن)

sleep5.jpg

کم‌طرفدارترین طرز خوابیدن. این دسته از افراد، با پاهایی کشیده و باز و دست‌هایی که نزدیک سرشان به حالت خمیده قرار گرفته است، به پشت‌ می‌خوابند. همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، کسانی که به این صورت می‌خوابند آدم‌هایی بسیار مهربان و صمیمی هستند که مایلند هرطور که می‌توانند به دوستان‌شان کمک کنند. آنها آدم‌هایی بسیار باوفا و قابل‌اعتماد هستند، و خانواده و دوستان‌شان را نسبت به هرچیز دیگری در اولویت قرار می‌دهند. آنها همچنین شنوندگان بسیار خوبی هستند، و اگر ایده‌ای در ذهن‌تان داشته باشید که لازم باشد راجع‌به آن با کسی صحبت کنید، تمام توجه‌شان را به شما معطوف خواهند کرد.

۶.طرز جنینی

sleep6.jpg.png

بر اساس یافته‌های یک پژوهش، ۴۱ درصد از آدم‌ها به طرز جنینی می‌خوابند، که پرطرفدارترین طرز خوابیدن است. طبق گفته‌ی خواب‌شناس، دکتر کریس ایدزیکوفسکی، مدیر مرکز ارزیابی خواب و خدمات مشاوره‌ای در لندن و مولف کتابِ یادبگیرید خوب بخوابید، ” مردان دوبرابر بیش‌تر از زنان تمایل دارند به این طرز ‌بخوابند. کسانی که به این صورت می‌خوابند ظاهری خشن دارند، ولی در باطن بسیار لطیف و حساس هستند. آنها شخصیتی خجالتی دارند، و خیلی به مشکلات فکر می‌کنند، تا حدی که گاهی نگرانی کل زندگی‌شان را فرا می‌گیرد.

ما تقریبا یک‌سوم زندگی‌مان را در خواب هستیم، پس چگونگی خوابیدن‌مان در شخصیت کلی ما و نگرش‌مان نسبت به زندگی نقش بزرگی ایفا می‌کند.

آیا طرز خوابیدن‌تان توصیف کننده‌ی شخصیت شما هست؟ اگر هست، این قضیه را با دوستان و خانواده‌ی‌تان در میان بگذارید تا آنها هم ببینند طرز خوابیدن‌شان گویای چه چیزی درمورد آنها است.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۱
امیرحسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">