پایگاه روشنگری

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پایگاه روشنگری

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پایگاه روشنگری
به پایگاه روشنگری خوش آمدید


آیا امکان دارد کسی از زندگی خودش در جوانی پشیمان باشد؟ هر چه باشد، هر شکستی در خود یک درس زندگی هم جای داده است. درست است؟ پس چرا باید از چیزی پشیمان باشد؟ اما هر چقدر که هم بر این موضوع پافشاری کنیم، باز هم تمام ما در آینده از مسائلی پشیمان خواهیم بود. یک نظرسنجی جدید در سایت Reddit.comبه خوبی این موضوع را نشان داده است. در این سایت پرسیده شده است که افراد از انجام ندادن چه کارهایی در جوانی خود پشیمان هستند. شاید با نگاهی به برترین جواب‌های این نظرسنجی بتوانیم شانس خود را برای یک زندگی بهتر و شادتر افزایش دهیم و در زمان پیری چندان حسرت گذشته را نخوریم. پس همراه ما باشید.


اینکه بدن سالمی نداشته باشید!


درست است که سوخت و ساز بدن شما در جوانی می‌تواند باعث رضایت شما از بدنتان شود، اما بهتر است که هر چه زودتر برای داشتن بدنی سالم و تندرست تلاش کنید تا در آینده پشیمان نباشید. هر چه نباشد، ورزش و یک رژیم سالم می‌تواند میزان شادمانی شما را افزایش دهد و تمام تجربه‌های شما را غنی‌تر کند. اینکه بدن تندرستی داشته باشید حتی به شما اجازه می‌دهد در سنین بالاتر هم زندگی بهتر و هیجان‌انگیزتری داشته باشید.

اینکه ریسک‌پذیر نباشید!


پس شما هم مثل سایرین در مسیر سنت در حرکت هستید تا بتوانید در امنیت باشید. اما بهتر است به جوانی خود به عنوان زمان تجربه نگاه کنید و نگذارید ترس جلوی شما را بگیرد. شما فقط یکبار جوان خواهید بود!

اینکه برای بالغ بودن عجله داشته باشید!


شما مشتاق هستید که زندگی خود را شروع کنید، اما بهتر است واقعاً زمان بگذارید تا از تجربه جوانی لذت ببرید. شما برای باقی زندگی فرصت دارید تا مثل یک بالغ رفتار کنید. اصلاً فکر نکنید که باید از یک مسیر زندگی مشخص پیروی کنید. هیچ اجباری وجود ندارد. لازم نیست از همان 21 سالگی خود یک شغل تمام وقت پیدا کنید. لازم نیست که بی‌جهت نگران زندگی آینده خود باشید و با اولین کسی که در جوانی با او روبرو می‌شوید ازدواج کنید. لازم نیست که ماشین یا خانه بخرید و تا 27 سالگی بچه داشته باشید. از جوانی لذت ببرید و سریع آن را ریشه‌کن نکنید.

اینکه به فکر بازنشستگی خود نباشید!


تمام کارشناسان مالی به شما خواهند گفت که باید برای دوران بازنشستگی خود پول ذخیره کنید. هر چقدر زودتر این کار را شروع کنید، پاداشی که در آخر بدست می‌آورید بیشتر خواهد بود. پس بهتر است از همان ابتدای جوانی به فکر پیری خود هم باشید.

وقت تلف کردن با آدم‌هایی که ارزش زمان شما را ندارند!


بله، همان داستان دیرینۀ دوست بد. البته این داستان فقط مربوط به جوانی نیست، اما در این دوره از زندگی ما زمانی بسیار زیادی را با دوستان خود می‌گذرانیم و بیشتر درگیر زندگی اجتماعی می‌شویم. پس بهتر است از این مطمئن شوید که دوستانتان ارزش شما را دارند و زمان‌هایی که با هم هستید را به خوبی می‌گذرانید. به این ترتیب دوستی‌هایی برای تمام زندگی خود خواهید داشت.

اینکه در یک رابطه بیهوده بمانید!


همانطور که بهتر است از دوستان اشتباه فاصله بگیرید، خوب است که یکبار دیگر زندگی عشقی خود را نیز ارزیابی کنید. جوانی شما مثل برق و باد می‌گذرد. پس خوب است مطمئن شوید که با آدم‌های درستی آن را سپری می‌کند! روابط بد می‌توانند بروی اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارند و شما را پایین بکشند. پس بهتر است از همین امروز جلوی آنها را بگیرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">