پایگاه روشنگری

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پایگاه روشنگری

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

پایگاه روشنگری
به پایگاه روشنگری خوش آمدید
۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۲

7 نکته برای داشتن مکالمه بی‌نقص

توانایی برقراری یک مکالمه طبیعی، کلید موفقیت در دنیای حرفه‌ای است. دانستن این‌که چه زمانی یک بحث را شروع کنید، با پرسش‌های موثر جذابیتش را حفظ کنید، قضایای خودتان را به اشتراک بگذارید و مکالمه را با مهربانی خاتمه دهید، یک هنر است. بنابراین آیا شما یک سخنگوی روان و خوب هستید؟ یاد بگیرید که چگونه با استفاده از این هفت تکنیک، در مکالمات، ارتباط برقرار کنید:



   1. اعتماد بنفس از خود نشان دهید.


اگر پیش خودتان راحت باشید، دیگران هم با شما احساس راحتی خواهند کرد. اگر رویکرد و نظرتان این باشد که موضوعی را به میان بکشید، می‌بینید که این رویکرد دردیگران منعکس شده. یادتان باشد: شور و اشتیاق، واگیر دارد!

   2. چیزی برای گفتن داشته باشید.


همیشه درمورد مطالبی که مورد نیاز است آماده و هشیار باشید، هرچند شاید تصنعی به‌نظر برسد. اطلاعات جالب و مناسبی داشته باشید که بتوانید در دورهمی بعدی آن را به اشتراک بگذارید: یک مهمانی، جلسه انجمن، یا روابط کاری. فایلی از اطلاعات داشته باشید که بتوانید قبل از دورهمی بعدی، مرورش کنید.

   3. با یک سوال آغاز کنید.


علاوه بر علاقه نشان دادن به صحبت با فرد مقابل، یک سوال ساده می‌تواند یک مکالمه کامل را شروع کند. چیزی بپرسید که کمی غیرمتداول بوده و شما را از جمع متمایز کند. مثلا به‌جای ” چکار می‌کنی؟ ” بپرسید، ” از آخر هفته‌هایت چطور لذت می‌بری؟”

   4.زمینه مشترک پیدا کنید.


مطمئن‌ترین شیوه برای ایجاد حسن تفاهم در رابطه، پیدا کردن چیزی است که در آن مشترک بوده و روی همان پیش بروید. از موضوعاتی که به کار ربط ندارند هم اجتناب نکنید. چنین موضوعاتی اغلب ارتباطی درست برقرار می‌نمایند.

   5. روی دیگران متمرکز شوید.


گذاشتن انرژی و نشان دادن علاقه نسبت به فرد مقابل، شما را گفتگوکننده‌ای فوق‌العاده نشان می‌دهد. ریموند مورتیمر، هنر مکالمه را اینگونه توضیح می‌دهد که، گفتگو ” تنیس نیست ” که ضربه بازیکن مقابل را برگردانید بلکه مانند گلف است که درآن توپ خودتان را می‌زنید. از ضرباتی که در مکالمه پس و پیش می‌شود خودداری کنید.

    6.همه را به‌حساب آورید.


در نظر نگرفتن دیگر افراد گروه درگفتگو، قاتل مکالمه است. با همه افراد گروه، و نه فقط کسی که از شما مستقیما سوال پرسیده، تماس چشمی برقرار کنید.

   7. با وقار و بزرگواری مکالمه را پایان دهید.


وقتی گفتگویی به طور طبیعی، کم حرف می‌شود، از آن استفاده کرده و بگویید:” صحبت با شما لذت‌بخش بود. امیدوارم بازهم با هم دیدار کنیم.” پیش از رفتن هم مطمئن شوید که از میزبان به‌خوبی تشکر کرده‌اید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۰
امیرحسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">